CHIA SEMIENKA 1kg

CHIA SEMIENKA 1kg

Kód produktu:
Dostupnosť:
Skladom
Cena: 7,08€ Bez DPH: 5,90€
Popis
CHIA SEMIENKA 1kg
CHIA semienka sú drobné semienka Šalvie hispánskej (Salvia hispanica), ktorá rastie v niektorých krajinách Južnej a Strednej Ameriky. Tieto semienka patria k tradičným potravinám a po dlhé generácie sa pestujú v niektorých krajinách už viac ako 4000 rokov. Aztékovia používali chia semienka ako formu meny. Semená majú miernu orieškovú príchuť  a sú ľahko stráviteľné.

CHIA semienka sú významným zdrojom proteínov, kvalitných sacharidov, tukov, z ktorých má kľúčové zastúpenie nenasýtená mastná kyselina omega-3 a vláknina. Semienka ďalej obsahujú veľké množstvo antioxidanov, vápnik - 5x viac vápniku než je v kravskom mlieku.

 

Okrem toho semienka obsahujú železo, zinok, draslík, magnézium, fosfor a ďalšie dôležité živiny ako vitamíny A, B, C a E.

Semienka sú schopné významne znižovať hladinu cukru v krvi, pretože napomáhajú predlžovať proces premeny skonzumovaných cukrov na glukózu.

 

CHIA semienka sú významným doplnkom pre športovcov, vegetariánov, vegánov, osoby s nadváhou a v neposlednom rade pre dojčatá, malé deti a tiež tehotné a kojace matky. Ďalej sú vhodnou súčasťou jedálneho lístka pri zvýšenom cholesterole a na podporu zdravia a imunity. Konzumácia chia semienok prispieva k lepšiemu fyzickému výkonu. Semienka neobsahujú lepok (glutén) a môžu byť preto konzumované aj osobami s alergiou na lepok.

Ako konzumovať CHIA semienka:

Semienka je vhodné pred konzumáciou „napučať“ v pohári vody aspoň 15 minút. Vodu použite studenú alebo teplú. Počas pučania sa napijú vody a budú lepšie stráviteľnejšie. Semienka je možné pridávať okrem vody aj do džúsov, šalátov, kaší, jogurtu, polievok alebo do smoothies.
Fantastické sú po zmiešaní s ovsenými vločkami, kúskami horkej čokolády, polievkovou lyžicou kokosového oleja -zaliate horúcou vodou. Necháme napučať a konzumujeme na raňajky. (môžeme pridať med alebo melasu)

 

Pri konzumácii samotných semienok nezabudnite zapiť aspoň jedným pohárom vody.

CHUDNUTIE:

Vďaka vysokému obsahu prospešných mastných kyselín a vlákniny sú chia semienka ideálnym doplnkom výživy pri chudnutí. Vláknina zo semienok obmedzuje chute svojimi sýtiacimi vlastnosťami. Okrem toho sú bohaté na proteíny, ktoré sú nevyhnutné na udržanie svalovej hmoty.

Ďalšou významnou vlastnosťou chia semienok pri chudnutí je vplyv gelu zo semienok na žalúdok. Semienka pri styku s tekutinou a žalúdočnými šťavami vytvárajú fyzickú bariéru pred tráviacimi enzýmami. Tým prispievajú k predĺženiu intervalu premeny sacharidov na jednoduché cukry. Semienka svojou funkciou ovplyvňovať cukor v krvi odďaľujú pocity hladu.

 

Odporúčaná maximálna denná dávka  je 25 gr. = 2 čajové lyžičky. Túto porciu je ideálne rozdeliť si počas dňa a konzumovať ich postupne.

 

Pozor!  Ľudia, ktorí majú srdcové problémy alebo užívajú lieky na riedenie krvi by nemali konzumovať Chia semienka.

 

CHIA SEMIENKA 

Omega 3 mastné kyseliny, vápnik a fosfor pre zdravý život.

Chia semienka ponúkaju:

  • omega 3 mastné kyseliny pre zdravé srdce a cievy
  • vysoký obsah vápnika a fosforu pre zdravé kosti (chia semienka obsahuj[ viac vápnika ako mlieko)
  • zdroj energie pre športovcov
  • gélovitá konzistencia po namočení rýchlo zaženie hlad, čo napomáha chudnutiu


 

 

Nie však každému je príjemné zjesť celé semienko a preto ho môžete jemne popražiť a pomlieť. Popražiť preto, lebo Chia je olejnatá a jemným opražením sa lepšie melie. Môžete si s ním posypať akékoľvek jedlo. Ak ste sa rozhodli pridať Chia do pečenia, pečením Chia získa jemnú chuť orechov. Chia nestráca na hodnote mletím ( aj keď je dlhšie pomletá ) ani pečením.

Uskladňuje sa v izbovej teplote. Ak by ste ju skladovali tam kde je vlhko, mohli by napučať.

 

CHIA semienka sú 100% bezlepkové - neobsahujú lepok (glutén)

Vedeli ste, že...

Gélovitá kaša tvorená jednou lyžicou najemno mletých chia semienok a 3 lyžicami vody skvelo nahradí 1 vajce pri pečení vašich domácich dobrôt?

 

RECEPT

MANGO-CHIA PUDING

Chladené mango rozmixujeme s trochou vody.

Dve datle + konopné, mandľové či kokosové mlieko + lyžica chia semienok  rozmixujeme

Naaranžujeme do pohárov. Dozdobíme makadamovými (alebo inými) orechami.

 
Recenzia (1)

Napísať recenziu



Poznámka: HTML nie je preložené!

-            +