CHIA SEMIENKA BIO 500 g

CHIA SEMIENKA BIO 500 g

Kód produktu:
Dostupnosť:
Skladom
Cena: 5,64€ Bez DPH: 4,70€
Popis
Účinky Chia semienok :
  • TOP vlastnosť : regulujú cukor v tele, vďaka tomu máme viac energie
  • sú najbohatším rastlinným zdrojom omega-3 mastných kyselín
  • nájdete v nich rozpustnú aj nerozpustnú vlákninu
  • sú prírodný zdroj antioxidantov
  • majú v sebe všetky minerály a vitamíny, ktoré denne naše telo potrebuje
  • sú zdroj bielkovín
  • znižujú prirodzene tlak
  • riedia krv
  • sú 100% bezlepkové – neobsahujú lepok ( glutén )

Chia ( celé semená Salvie Hispanica, ďalej len Chia ) je trvalá a k prostrediu priateľská potravina. 

Lístky obsahujú vysoký podiel oleja, ktorý je zároveň veľmi účinný repelent proti hmyzu.

Vďaka tomu, nie sú nutné žiadne pesticídy pri jej pestovaní ( organické pestovanie )
.
V našich oblastiach sa nedá pestovať. U nás síce vyrastie zelená rastlinka, ale bez semienka.
Chia na pestovanie potrebuje špeciálne podmienky. V noci väčšiu zimu a cez deň väčšie teplo.

Chia nemá žiadnu chuť, tým pádom nepokazí chuť žiadneho jedla. Ideálne je konzumovať celé Chia semienko, nakoľko celé prechádza traktom a zároveň tým čistí črevá. Máyovia si semienko dávali do vody, vytvoril sa tak gel, ktorý si ochutili citrónom ( nápoj chia fresca ). Alebo žuli celé suché Chia semienka.

Nie však každému je príjemné zjesť celé semienko, preto ho môžete jemne popražiť a pomlieť.
Popražiť preto, lebo Chia je olejnatá a jemným popražením sa lepšie melie. Môžete si s ním posypať akékoľvek jedlo. Ak ste sa rozhodli pridať Chia do pečenia, pečením Chia získa jemnú chuť orechov. Chia nestráca na hodnote mletím ( aj keď je dlhšie pomletá ) ani pečením.


Uskladňuje sa v izbovej teplote. Ak by ste ju skladovali tam kde je vlhko, mohla by napučať.

Ak skonzumujete chia semienka hneď ráno, keď je telo oddýchnuté, necítite žiadny rozdiel.
To však neznamená, že si Chia nerobí svoju prácu. Ale ak ste vyčerpaný a chia semienka skonzumujete, do 15 minút rozdiel pocítite. Zo skúseností užívateľov zaberá aj pri bolesti hlavy . Niekto ju používa namiesto kávy.

Dávkovanie podľa nariadenia EU parlamentu a Rady (ES) č.258/97  je denná dávka čistých semien 15 gr. ( jedna jemne kopcovitá polievková lyžica ). Do pekárenských výrobkov, raňajkových cereálií, ovocných - orechových - semenných zmesí max. 10% z gramáže surovín.

 

Na čo si treba dávať pozor :

  • Chia semienka znižujú krvný tlak. Pozor si musia dávať ľudia s nízkym krvným tlakom, napríklad ľudia v staršej vekovej skupine.
  • Ľudia, ktorí majú srdcové problémy, alebo užívajú lieky na riedenie krvi, môžu Chia konzumovať len v maličkých dávkach.
  • Chia semienka sú výborným zdrojom vitamínov B, medzi nimi aj vitamínu B-17 ( amygdalin ). Amygdalin má proti rakovinové vlastnosti. Ľudia s rakovinovým ochorením, ho môžu užívať ako doplnok v menšom množstve
  • omega 3 mastné kyseliny pre zdravé srdce a cievy
  • vysoký obsah vápnika a fosforu pre zdravé kosti (chia semienka obsahuj[ viac vápnika ako mlieko)
  • zdroj energie pre športovcov
  • gélovitá konzistencia po namočení rýchlo zaženie hlad, čo napomáha chudnutiu

Je preukázané, že konzumáciou Chia semienok si môžeme zlepšiť celkové zdravie, však rovnako ako pri iných veciach platí “všetko s mierou”.

 



Z minerálov sú chia semienka bohaté na vápnik - obsahujú viac vápnika než mlieko. Chia semienka obsahujú tiež ďalšie minerály a stopové prvky, napr. fosfor (dôležitý pre zdravé kostí), magnézium (horčík), železo a meď. Sú tiež zdrojom vitamínu B. 

 

Chia semienka majú vysoký obsah vlákniny, proteínu, omega 3 ALA, antioxidantov, vápnika, horčíka a ďalších vitamínov a minerálov. Sú vysoko hydrofilné (viažu na seba vodu a poskytujú telu dlhodobú postupnú vnútornú hydratáciu.) Vďaka svojim sýtiacim vlastnostiam prirodzeným spôsobom zvyšujú objem potravy bez dodatočnej energie. Chia semienka sú často označované ako "jedlo bežcov", vhodné pri dlhotrvajúcej fyzickej záťaži.

 Chia semienka dostali aj pomenovanie “Indiánska bežecká potravina” kvôli jej perfektnému zloženiu práve pre bežcov.

 

Použitie:

Maximálne 15g denne (jedna kopcovitá polievková lyžica). Semienka môžete pridávať do chleba, muffinov alebo s nimi posypať ďalšie pokrmy. Sú vhodné do smoothies, cereálií, šalátov, jogurtov, alebo ich môžete konzumovať priamo. Chia semienka môžete namlieť na jemný prášok alebo ich namočiť do vody a získať tým želírovaciu hmotu, ktorá sa používa na zahusťovanie.

 

Chia nemá žiadnu chuť, tým pádom nepokazí chuť žiadneho jedla. Ideálne je konzumovať celé Chia semienko, nakoľko celé prechádza traktom a zároveň tým čistí črevá. Máyovia si semienko dávali do vody, vytvoril sa tak gel, ktorý si ochutili citrónom ( nápoj chia fresca ). Alebo jedli celé suché Chia semienka.

Nie však každému je príjemné zjesť celé semienko a preto ho môžete jemne popražiť a pomlieť. Popražiť preto, lebo Chia je olejnatá a jemným opražením sa lepšie melie. Môžete si s ním posypať akékoľvek jedlo. Ak ste sa rozhodli pridať Chia do pečenia, pečením Chia získa jemnú chuť orechov. Chia nestráca na hodnote mletím ( aj keď je dlhšie pomletá ) ani pečením.

Uskladňuje sa v izbovej teplote. Ak by ste ju skladovali tam kde je vlhko, mohli by napučať.

 

CHIA semienka sú 100% bezlepkové - neobsahujú lepok (glutén)

 

Vedeli ste, že...

Gélovitá kaša tvorená jednou lyžicou najemno mletých chia semienok a 3 lyžicami vody skvelo nahradí 1 vajce pri pečení vašich domácich dobrôt?

 

RECEPT

MANGO-CHIA PUDING

Chladené mango rozmixujeme s trochou vody.

Dve datle + konopné, mandľové či kokosové mlieko + lyžica chia semienok  rozmixujeme

Naaranžujeme do pohárov. Dozdobíme makadamovými (alebo inými) orechami.

Recenzia (1)

Napísať recenziu



Poznámka: HTML nie je preložené!

-            +

Odoslaním recenzie súhlasíte s jej uverejnením. Zároveň súhlasíte s uverejnením všetkých osobných údajov, ktoré ste uviedli v texte recenzie a svoje meno. Osobné údaje spracovávame v súlade s dokumentom o Ochrane osobných údajov.