CHIA SEMIENKA 100g

CHIA SEMIENKA 100g

Kód produktu:
Dostupnosť:
Skladom
Cena: 1,08€ Bez DPH: 0,90€
Popis
CHIA SEMIENKA 100g

Omega 3 mastné kyseliny, vápnik a fosfor pre zdravý život.

Chia semienka ponúkaju:

  • omega 3 mastné kyseliny pre zdravé srdce a cievy
  • vysoký obsah vápnika a fosforu pre zdravé kosti (chia semienka obsahuj[ viac vápnika ako mlieko)
  • zdroj energie pre športovcov
  • gélovitá konzistencia po namočení rýchlo zaženie hlad, čo napomáha chudnutiu


Chia semienka pochádzajú z Paraguaji.
Vyznačujú sa predovšetkým veľmi vysokým obsahom omega 3 nenasýtených mastných kyselín, ktoré majú preukázateľne pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém. Chia semienka na rozdiel od živočíšnych zdrojov omega 3 nenasýtených kyselín (napr. rybý olej) neobsahujú žiadny cholesterol! 

Z minerálov sú chia semienka bohaté na vápnik - obsahujú viac vápnika než mlieko.  Sú tiež zdrojom vitamínu B

 

Okrem toho semienka obsahujú železo, zinok, draslík, magnézium, fosfor a ďalšie dôležité živiny ako vitamíny A, B, C a E.

Semienka sú schopné významne znižovať hladinu cukru v krvi, pretože napomáhajú predlžovať proces premeny skonzumovaných cukrov na glukózu.

 

CHIA semienka sú významným doplnkom pre športovcov, vegetariánov, vegánov, osoby s nadváhou a v neposlednom rade pre dojčatá, malé deti a tiež tehotné a kojace matky. Ďalej sú vhodnou súčasťou jedálneho lístka pri zvýšenom cholesterole a na podporu zdravia a imunity. Konzumácia chia semienok prispieva k lepšiemu fyzickému výkonu. Semienka neobsahujú lepok (glutén) a môžu byť preto konzumované aj osobami s alergiou na lepok.

Ako konzumovať CHIA semienka:

Semienka je vhodné pred konzumáciou „napučať“ v pohári vody aspoň 15 minút. Vodu použite studenú alebo teplú. Počas pučania sa napijú vody a budú lepšie stráviteľnejšie. Semienka je možné pridávať okrem vody aj do džúsov, šalátov, kaší, jogurtu, polievok alebo do smoothies.
Fantastické sú po zmiešaní s ovsenými vločkami, kúskami horkej čokolády, polievkovou lyžicou kokosového oleja -zaliate horúcou vodou. Necháme napučať a konzumujeme na raňajky. (môžeme pridať med alebo melasu)

 

Pri konzumácii samotných semienok nezabudnite zapiť aspoň jedným pohárom vody.

CHUDNUTIE:

Vďaka vysokému obsahu prospešných mastných kyselín a vlákniny sú chia semienka ideálnym doplnkom výživy pri chudnutí. Vláknina zo semienok obmedzuje chute svojimi sýtiacimi vlastnosťami. Okrem toho sú bohaté na proteíny, ktoré sú nevyhnutné na udržanie svalovej hmoty.

Ďalšou významnou vlastnosťou chia semienok pri chudnutí je vplyv gelu zo semienok na žalúdok. Semienka pri styku s tekutinou a žalúdočnými šťavami vytvárajú fyzickú bariéru pred tráviacimi enzýmami. Tým prispievajú k predĺženiu intervalu premeny sacharidov na jednoduché cukry. Semienka svojou funkciou ovplyvňovať cukor v krvi odďaľujú pocity hladu.

Chia semienka majú vysoký obsah vlákniny, proteínu, omega 3 ALA, antioxidantov, vápnika, horčíka a ďalších vitamínov a minerálov. Sú vysoko hydrofilné (viažu na seba vodu a poskytujú telu dlhodobú postupnú vnútornú hydratáciu.) Vďaka svojim sýtiacim vlastnostiam prirodzeným spôsobom zvyšujú objem potravy bez dodatočnej energie. Chia semienka sú často označované ako "jedlo bežcov", vhodné pri dlhotrvajúcej fyzickej záťaži.

 Chia semienka dostali aj pomenovanie “Indiánska bežecká potravina” kvôli jej perfektnému zloženiu práve pre bežcov.

 

Použitie:

Maximálne 15g denne (jedna kopcovitá polievková lyžica). Semienka môžete pridávať do chleba, muffinov alebo s nimi posypať ďalšie pokrmy. Sú vhodné do smoothies, cereálií, šalátov, jogurtov, alebo ich môžete konzumovať priamo. Chia semienka môžete namlieť na jemný prášok alebo ich namočiť do vody a získať tým želírovaciu hmotu, ktorá sa používa na zahusťovanie.

 

Chia nemá žiadnu chuť, tým pádom nepokazí chuť žiadneho jedla. Ideálne je konzumovať celé Chia semienko, nakoľko celé prechádza traktom a zároveň tým čistí črevá. Máyovia si semienko dávali do vody, vytvoril sa tak gel, ktorý si ochutili citrónom ( nápoj chia fresca ). Alebo jedli celé suché Chia semienka.

Nie však každému je príjemné zjesť celé semienko a preto ho môžete jemne popražiť a pomlieť. Popražiť preto, lebo Chia je olejnatá a jemným opražením sa lepšie melie. Môžete si s ním posypať akékoľvek jedlo. Ak ste sa rozhodli pridať Chia do pečenia, pečením Chia získa jemnú chuť orechov. Chia nestráca na hodnote mletím ( aj keď je dlhšie pomletá ) ani pečením.

Uskladňuje sa v izbovej teplote. Ak by ste ju skladovali tam kde je vlhko, mohla by napučať.

 

CHIA semienka sú 100% bezlepkové - neobsahujú lepok (glutén)

Recenzia (0)

Napísať recenziu



Poznámka: HTML nie je preložené!

-            +